Linjetur

I VG2 drar alle elever på tur. Turen har programfaglig innhold, derfor finnes nærmere informasjon på linjene.

I VG2 henter elevene inspirasjon ved å reise på tur med linjeklassen til en destinasjon i Europa. Turen har programfaglig innhold og er en uke fylt med både praktisk og teoretisk fordypning.

Kunstelevene reiser til Paris og møter verdenskunsten på alle museene. Musikklinjen og studiespesialiserende hum og real har reist til ulike byer i Europa. De siste årene har musikkelevene og realistene reist til London hvor de har opparbeidet et sterkt kontaktnett og det finnes et rikt utvalg faglige steder å besøke. Elevene på humanistlinjen har besøkt Belfast og Nord-Irland.

Medialinjen har de siste årene besøkt Berlin som er en spennende mediaby med stor kreativ aktivitet både innen foto, film, kunst og design.

Ingen av destinasjonene er faste så det kan variere fra år til år hvor reisen går.