Elevintervju: Pietro Berger Lapolla, vg1 - Humanistiske fag

Pietro Berger Lapolla

Hvordan var det å begynne her?

Det var veldig hyggelig. Det er så stor variasjon i folk, så man er ikke redd for å skille seg ut i begynnelsen. Man går ikke rundt i gangene og er stressa, som man kanskje ellers er på andre skoler.

Har det blitt som du trodde det skulle bli?

Ja, sånn stort sett. Det har faktisk blitt enda bedre. Jeg gledet meg fordi jeg har gått på offentlig skole før, men jeg tenkte sånn at en skole er en skole så det blir ikke så stor forskjell egentlig, men så ble det faktisk veldig stor forskjell. Det ble så bra som jeg hadde håpet på

Hvordan er en vanlig skoledag for deg?

Den er veldig bra, fordi vi har så stor variasjon i alt vi gjør. Jeg går på humanist, men jeg har fortsatt kunst og eurytmi og alt sånt. Det er ingen skoledager som er uten et eller annet kreativt fag.

Hva er det beste med skolen?

Det er det med miljøet, også liker jeg det med hovedfag og det som jeg sa i stad, med de varierte skoledagene. At selv om man går en studiespesialisering så har man kunst og bevegelse og sånn.

Hvordan er miljøet her på skolen?

Jeg syns miljøet er kjempebra, mye bedre enn der jeg gikk før, på offentlig skole. Der var det helt greit, men man tenker at det er sånn en skole er, men så begynner man her, også er det mye bedre.

Vil du anbefale andre å begynne her? Hvorfor?

Ja, jeg vil jo det. Det er bra miljø og så godt som alle vil finne seg sin plass. Og det er ikke sånn at man må være rar for å begynne her, man kan være en helt normal person.

Hva er det beste du har lært her?

Kanskje engelskhistorien. For da hadde vi amerikansk historie og da var det sånn, for første gang skjønte jeg USA. Fordi folk i Norge skjønner aldri USA, og hvorfor de gjør som de gjør.

Hva er det morsomste/beste du har gjort her?

Kanskje eurytmi, for det har jeg aldri hatt før. Jeg elsker eurytmi.

Hva gjør du på fritiden?

Da gjør jeg skolearbeid, leser, tegner, er med venner. Det vanlige.

Har du noen planer etter videregående?

Nå er planen å bli psykolog, men det er jo en stund til så det kan jo hende jeg ombestemmer meg.

Er du intressert å bli en elev?

Våre rådgivere er tilgjengelig for deg, ta kontakt med oss og spør oss om det du lurer på?