Elevintervju: Othilie Holmen Biti, 2. klasse - Realfag

Othilie Holmen Biti

Hvordan var det å begynne her?

Det var veldig fint. Det var kjempemange hyggelige mennesker, alle var veldig åpne og jeg fikk masse venner med en gang. Det var kjempekoselig.

Har det blitt som du trodde det skulle bli?

Ja, eller det var kanskje bittelittegranne vanskeligere enn det jeg trodde det kom til å være. Men det går veldig fint.

Hvordan er en vanlig skoledag for deg?

Jeg har hovedfag i første time. Det er mye forskjellig og det er kjempemorsomt. Også har jeg matte, noen kunstfag, litt forskjellig realfag, biologi også litt norsk og sånn. Litt av alt hver dag.

Hvordan er miljøet her på skolen?

Det er kjempebra. Det er så mange forskjellige typer mennesker som går her så alle finner noen de liker.

Vil du anbefale andre å begynne her? Hvorfor?

Ja, uten tvil. Det er en litt annerledes skole, men jeg tror det passer de fleste. Jeg tror det er få som ikke vil like seg her. Både sånn fagmessig og sosialt.

Hva er det beste du har lært her?

Den var veldig vanskelig. Det har lært masse. Akkurat nå er det biologi jeg husker best fordi vi nettopp har hatt det i hovedfag. Det har vi hatt veldig mye og det er kjempegøy. Elsker biologi.

Hva er det morsomste/beste du har gjort her?

Det var nok den fjellturen i førsteklasse. Vi var på en ukes fjelltur med klassen hvor vi gikk fra hytte til hytte. Og en dag ble vi strandet på en hytte i et helt døgn, fordi det var så mye vind at vi kunne ikke gå over fjellet. Men det var kjempekoselig. Da ble vi veldig, veldig godt kjent med hele klassen.

Hva gjør du på fritiden?

Jeg er mest med venner og driver litt med natur og ungdom.

Har du noen planer etter videregående?

Jeg tror jeg har lyst til å begynne i militæret. Etter det har jeg egentlig ikke så mange planer.

Er du intressert å bli en elev?

Våre rådgivere er tilgjengelig for deg, ta kontakt med oss og spør oss om det du lurer på?