Unike forestillinger fra Vg2 kunst i eurytmi/scenografi-faget

Kunstelevene i Vg2 har arbeidet hardt de siste 3 ukene med å sette sammen to forestillinger i faget scenografi/eurytmi. Dette faget er det bare Oslo by steinerskole som har. Temaene denne gangen var «Transparens» og «Nettverk» og prosessen dreier seg om å skape, utforme og iscenesette en forestilling på rundt 3 minutter. I løpet av perioden veksler elevene mellom å arbeide med de sceniske elementene/kostymer og å utarbeide koreografien i samklang med musikken. Med utgangspunkt i det man har lært i faget eurytmi, settes danse-elementer sammen til en helhet sammen med ulike elementer og rekvisitter på scenen hvor belysningen tilslutt er med på å skape et helhetlig uttrykk.