Vinner av Holbergprisen i skolen 2019, besøkte Vg3 studiespes.

Vg3 studiespesialisering med samfunnsfag, historie, engelsk og litteratur fikk denne uken besøk av Felicia, som gikk ut fra skolen i 2019.

Felicia snakker om oppgaven

Felicias klasse var deltakere i Holbergprisen i skolen, en nasjonal forskningskonkurranse for elever i den videregående skolen innen humanistiske og samfunnsvitenskapelige fag. Sammen med Silje skrev Felicia oppgaven «Gatelangs fra øst til vest: En studie av statusforskjeller blant gatenavnene i Oslo», som vant førsteprisen i 2019.

Felicia fortalte om hva huns syns var fordelene ved å avslutte skolegangen med en fordypningsoppgave da hun var elev på Obs.

2021–kullet, som tar historie fordypning, er deltakere i årets Holbergprisen i skolen, og elevene satte stor pris på å få innspill til skriveprosess, kildesøk, bruk av veiledere og ikke minst – hvordan takle opp- og nedturer i prosessen.

Tusen takk til Felicia for et lærerikt og kjempekoselig besøk!

Prisvinnerene Silje og Felicia med hvert sitt diplom fra Holbergprisen i skolen (2019)