Stemningsfull Josefinekonsert i høstmørket

En høstlig onsdagskveld i begynnelsen av oktober kunne man oppleve en stemningsfull og hyggelig Josefine-konsertkveld med musikk-elevene.

Elever som synger og spiller

For 12. gangen fremførte elevene på musikklinjen, fra alle tre årstrinn, låter med norske tekster. Josefine-konserten har tidligere vært holdt på Josefine visescene (derav navnet), men i år ble sangene fremført i skolens intime loftslokaler.

Josefinekonserten er sangernes årlige prosjekt med norsk på norsk. Sangerne har selv funnet fram sanger og øvd med band, og de introduserer også sine egne låter under konserten. For noen er det en gyllen mulighet til å framføre egenkomponerte sanger – på norsk.

Bandmusikerne er selvsagt også medelever fra musikklinjen.