Opptakskrav

Søknader sendes direkte til skolen via vårt søknadsskjema og ikke via VIGO.

Inntak til Vg1:

Alle elever i 10. klasse kan søke. Det er også anledning for elever å søke overflytning fra andre videregående skoler. På lik linje med alle andre videregående skoler, skjer inntaket kun på grunnlag av vitnemål fra 10. klasse. Inntak til musikklinjen skjer på grunnlag av vitnemål fra 10. klasse og opptaksprøve.

Mer informasjon om frister, karakterer og inntak finner du under ofte stilte spørsmål.

Inntak til Vg2:

Elever som fullfører Vg1 allmenfaglig med formingsfag som programfag kan søke.

Studiespes.
Elever som full fører eller har fullført Vg1 på offentlig videregående skole allmenfaglig studieretning eller på steinerskole kan søke.

Musikk
Elever som fullfører eller har fullført musikk/dans/drama Vg1 på offentlig skole kan søke. Spesielle opptakskrav gjelder for musikk. Kontakt skolen for mer informasjon.

Studiespes. Real
Elever som fullfører eller har fullført Vg1 på steinerskole eller offentlig videregående skole, allmenfaglig studieretning og kan dokumentere meget gode kunnskaper innen matematikk og naturfag kan søke.

Media
Elev er som fullfører eller har fullført Vg1 medier og kommunikasjon kan søke.