Elevintervju: Ella Thorstad Gunnari, 3. klasse - Media

Ella Thorstad Gunnari

Hvordan var det å begynne her?

Det var veldig gøy. Jeg startet fire uker etter, fordi jeg gikk på Fagerborg først, på danselinjen. Også startet jeg her og da følte jeg at jeg ble tatt veldig godt i mot. Jeg kjente bare en fra før av, men det er veldig bra opplegg på skolen sånn at klassene går på tvers av linjer. Sånn blir man kjent med mange flere mennesker. Og miljøet her er veldig bra, så jeg følte jeg fikk en veldig varm start. Og jeg har jo ikke gått på steinerskolen før så da var det på en måte veldig nytt. Men jeg likte det fordi det var så kreativt og annerledes.

Har det blitt som du trodde det skulle bli?

Ja, både og, egentlig. Jeg husker ikke helt hvordan jeg tenkte før jeg startet her. Det var på en måte veldig nytt og jeg var veldig spent. Men så levde det veldig opp til mine forventinger egentlig. Pluss at jeg fikk på en måte veldig mange andre fag jeg ikke viste at jeg kom til å ha. Sånn bokbinding og sånne litt sånn sære fag. Men det er veldig kult. Kjempekult!

Hvordan er en vanlig skoledag for deg?

Jeg føler at vi gjør noe nytt hele tiden, så hver skoledag er litt annerledes, det er på en måte ikke det samme om og om igjen. Vi får også mange morsomme oppgaver her på media. Hvert fall nå i tredje, så må vi være veldig selvstendige og gjøre ting selv. Vi får forskjellige prosjekter, som gjør at man ikke gjør det samme hver dag. Så det er veldig morsomt å gå på skolen. jeg gleder meg hver dag.

Og det er ikke bare skryt, det er sannhet.

Hva er det beste med skolen?

Det må være litt forskjellige ting. Det må være menneskene som går her. Lærerne er veldig flinke. De føler jeg ser hver enkelt elev. Og det er morsomme fag og jeg går jo media, så jeg har jo ting jeg interesserer meg for. Så da blir det gøy. Men miljøet også, det er viktig.

Hvordan er miljøet her på skolen?

Jeg tror ikke jeg kunne vært mer fornøyd. Alle er veldig søte og snille mot hverandre. Jeg har ikke opplevd noe mobbing. Jeg er veldig overrasket og fornøyd med det. For det er jo mange skoler det alltid er et eller annet på.

Vil du anbefale andre å begynne her? Hvorfor?

Ja, absolutt. Fordi det rett og slett er en veldig bra skole, og det er morsomme fag. Og det er bra lærere og kjempebra miljø og veldig mange søte mennesker. Det er på en måte litt annerledes og nytt. Hvert fall for de som ikke har gått på steinerskole før. Man får andre fag som gjør at man kanskje ikke blir så lei av den samme skolehverdagen med matte og norsk og engelsk. Man får litt variasjon.

Hva er det beste du har lært her?

Jeg er veldig interessert i foto og film, så det syns jeg har vært veldig spennende å lære om. Hvordan det har vært med film før og hvordan det er nå. Og det å bare gå ut å ta bilder, oppgaver som gjør at man må lære litt av selv også. Det syns jeg er spennende.

Også har jeg lært masse her. Masse om meg selv og masse om andre egentlig.

Hva er det morsomste/beste du har gjort her?

Det må være Stockholmturen. I andre klasse drar man på en utenlandstur med linjen sin. Og da dro media til Stockholm. Det var veldig gøy, da fikk vi dra rundt og være på museer og gjøre morsomme ting. Det var en sykt morsom tur, man blir på en måte enda nærmere enn det man har vært. Også lærer man faget på en morsom måte også. Det tror jeg er det morsomste. Det må det jo være.

Hva gjør du på fritiden?

Jeg har gjort veldig mye, men gjør ikke så mye lenger nå. Jeg føler at fordi vi har så mange kreative fag her, så får det meg til å være mer kreativ å fritiden også. Jeg har tegnet mye mer og gjort litt sånne ting utenom. Men ellers er det bare å være med venner og skole og trene. Det vanlige.

Har du noen planer etter videregående?

Jeg har tenkt til å ta et friår og reise og jobbe. Det er egentlig det som er planen. Jeg vet ikke hva jeg vil blir og jeg vil ikke starte å studere med en gang. Så jeg tror det å reise og jobbe litt er det lureste. Jeg har hørt at folk som har reist er veldig fornøyd med det.

Er du intressert å bli en elev?

Våre rådgivere er tilgjengelig for deg, ta kontakt med oss og spør oss om det du lurer på?