Unge forskere 2022

Vi gratulerer tre av skolens elever med priser i konkurransen Unge forskere!

Prisen ble delt ut fredag 22. april. Prisutdelingen ble også i år gjennomført via livestream og digital deltakelse fra all de unge forskerne. Totalt tjuefem forsknings-prosjekter ble premiert med pengepremier og spesialpriser.

En av førsteprisene i klassen for naturvitenskap og teknologi gikk til Jonas Alexander Smidsrød Simonsen fra Oslo by steinerskole for oppgaven: «SKUM - En fordypningsoppgave om skum og hva som påvirker skummingsevnen til ulike tensider.»

Det ble delt ut tre førstepriser, tre andrepriser og fem tredjepriser i klassen for naturvitenskap og teknologi.

I klassen for humanistiske fag vant to elever fra Oslo by steinerskole hver sin 3. pris. Vi gratulerer Emma Haugland Martinsen med pris for oppgaven «20 000 barn i Oslo vokser opp i fattige familier» og Hanna Schistad for oppgaven «Self-radicalization on the internet »

I klassen for humanistiske fag var det tre førsteprisvinnere, fire andreprisvinnere og fire tredjeprisvinnere.