Se årets teater på YouTube

Velkommen til årets teaterprosjekt! I år setter vi opp forestillingen «Vårdrøm», inspirert av William Shakespeares «En midsommernattsdrøm».

Teater er en del av skolens kunstundervisningstilbud. Som et felles avslutningsprosjekt i Vg3 setter skolens elever opp et teaterstykke. Veiledet av profesjonelle instruktører skal elevene selv administrere, organisere og drive prosjektet. Prosjektet er omfattende nok til at alle får sin rolle eller oppgave, og det er mulig å velge ut ifra egne interesser, enten man higer etter å bade i rampelyset, styre lys, fikse lyd, rigge, bære og mekke, skrive, planlegge, eller håndtere penger…

Vg3 elever i teaterstykket VårDrøm 2022

«Vårdrøm» er vår tolkning av Shakespeares ikoniske komedie «En midtsommernattsdrøm» .

Publikum dras med på en reise i tid gjennom skolen, nå forvandlet til skog, nattklubb og slott.Hver enkelt tilskuer vil få en unik opplevelse der normer, tradisjon og struktur kastes ut vinduet i en kaotisk utforskning av kjærlighet, sjalusi, begjær og litt magi.

Følg teaterprosjektet på:

FACEBOOK: www.facebook.com/OBS-teateret