Mozarts requiem i Grønland kirke 27. og 28. mars

Velkommen til vårens store begivenhet: Konsert i Grønland kirke med Oslo by steinerskoles kor, Bislett guttekor og NOR59 strykeinstitutt!

Mozarts Requiem med 200 barn og unge! To kvelder med konsertmagi i mars.

Opplev Mozarts mektige og vakre Requiem i Grønland kirke framført av 200 barn og ungdom i alderen 10 til 19 år! Requiem i d-moll (KV 626) fra 1791 er Wolfgang Amadeus Mozarts siste komposisjon. Mozarts Requiem er ett av de mest myteomspundne verk i musikkhistorien. Bestilt av anonym oppdragsgiver, framført av de nærmeste rundt sykesengen, uavsluttet ved Mozarts død etter skisseringen av Lacrymosa, og med uklarhet rundt fullførelsen av verket. Mozart selv døde midt i skaperprosessen av sitt Requiem, men han rakk å overlevere et udødelig mesterverk som rører og berører oss den dag i dag. Flere har i etterkant forsøkt å komplettere verket, men det er Mozarts elev, Franz Xaver Süssmayr som står for versjonen de fleste kjenner som Mozarts Requiem.

På søndagens konsert (27.mars) medvirker:
felleskor- alle elevene fra VG2 samt Kunst- og Humanistelevene i VG1.

På mandagens konsert (28.mars) medvirker:
felleskor- alle elevene i VG3 samt Media- og Realelevene i VG1.

Sopransolister fra musikklinja ved Oslo by steinerskole

Altsolister fra musikklinja ved Oslo by steinerskole

Tenorsolist: Jon Berg Eriksen

Bassolist: Birger Egge-Hoveid