Fullt hus på konsert med visesang på Josefine visescene

Det ble en stemningsfull og hyggelig konsertkveld med musikk-elevenes på Josefine Visescene. Raskt utsolgte billetter og begrenset antall sitteplasser gjorde at årets konsert ble streamet for å nå ut til flere. Repertoaret bestod tradisjonen tro av låter med stor sjangerbredde, alle med norsk tekster.

Dette var niende året sangerne på musikklinja fra alle tre årstrinn tok med seg medelever som musikere og låter med norsk tekst til Josefine Visescene på Bislett, landets sentrum for sangkunst fremført på norsk. Josefinekonserten er sangernes årlige prosjekt med norsk på norsk. For noen er det en gyllen mulighet til å framføre egenkomponerte sanger – på norsk. Våre elever med et annet morsmål får synge på sitt språk og i år var det Roza Karczewska som leverte en herlig polsk 70-tallslåt med alle de andre elevene som korere. Pga pandemirestriksjoner var det kun 55 publikummere som fikk slippe inn fysisk, de andre fulgte konserten via livestream. Sangerne har selv funnet fram sanger og øvd med band, og de introduserte låtene selv. Rørende var det, – nok en gang!

Foto: Bård Ek/Oslo by steinerskole