Pris til «Duene på St. Olavs plass» i Aftenpostens «ung i Oslo»-konkurranse

Gode nyheter fra Vg2, litteratur! Juni Victoria Moe Moltubak har vunnet 3. plass i Aftenpostens skrivekonkurranse «ung i Oslo» med teksten «Duene på St. Olavs plass». Teksten skal hun også fremføre det på årets påske-avslutning, og den har tidligere vært fremført på HUMMUS-konserten. Diktet er også med i den nye antologien «Duene på St. Olavs plass», som Humanist-linjen er i ferd med å gi ut.

Konkurransen i Aftenposten ble lyst ut med kriteriet: Hvordan er det å være ung i Oslo? Aftenposten var interessert i å høre fra ungdom mellom 13 og 21 år, og høre fra deres synsvinkel hvordan ungdomstiden i Oslo oppleves i dag. Vinnerne og et utvalg av de innsendte tekstene vil bli publisert i Aftenposten i dag og de kommende dagene. Aftenpostens jury bestod av artistene Jonathan Castro og Temoor ul Hassan, komiker Sigrid Bonde Tusvik og Si ;D-ansvarlig Amalie Lereng.

http://www.aftenposten.no/meninger/sid/3-plass-i-Ung-i-Oslo-konkurransen-Duene-pa-St-Olavs-plass-618674b.html

http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Skrivekonkurranse-i-Si-D-Hvordan-er-det-a-vare-ung-i-Oslo-i-dag-614782b.html

Nedenfor sees faksimile fra Aftenposten fredag 7. april 2017

Flere artikler

Dagsavisen 15.jan 2015

"Den udelte oppmerksomhet" -kronikk i Dagsavisen 15. januar 2015 av skolens rektor Bernard Daub

Den udelte oppmerksomhet. Romantisk utopi eller fremtidens ideal?
Louis Williams som Kim i Beatles

Obs-elev Louis Williams spiller hovedrollen Kim i ny norsk filmatisering av boken Beatles av Lars Saabye Christensen

Elev på Oslo by steinerskole, Louis Williams, spiller hovedrollen Kim i kinoaktuelle Beatles. Filmen hadde premiere på fredag 29. august og bygger på Lars Saabye Christensens roman om Kim, Seb, Ola og Gunnar som vokser opp på Frogner i Oslo på 60-tallet.

Tiltak mot frafall. Kronikk i dagens DN av skolens rektor Bernard Daub  

SKOLESTART, en gledens dag for mange ungdommer som i år startet sin videregående opplæring. Samtidig forteller avisoverskriftene at oppstarten på videregående har en dyster og alvorlig bakside.