Obs-elev og sangtalent Idun Strande Ringsrød «lurte» koronaen

Søndag 12. april skrev avisen AMTA om musikklinje-elev Idun Strande Ringsrød som har tenkt kreativt og funnet en løsning for å skrive arrangement til låtene sine.

Vi savner elevene våre i denne litt rare tiden, men heier på gode og kreative løsninger og da er det jo hyggelig med denne typen nyheter i avisen.

Artikkelen kan leses i sin helhet på AMTAs nettsider

«Musikalske nesoddinger «lurte» koronaen. Sangtalentet Idun Strande Ringsrød (16) fra Nesodden er en kreativ sjel og ønsket et arrangement til låter hun selv hadde skrevet. Idun tok kontakt med musikk- og kulturmedarbeider Per Christian Halvorsen som jobber ved Nesodden musikkverksted. – Vi endte opp med at jeg sang inn låter der jeg brukte telefonen som opptaker. Lydfilene sendte jeg over til Per Christian, som jobbet fram et passende musikkarrangement, forteller 16-åringen. I dag går Idun ved Oslo By Steinerskole, og ikke uventet har hun fått plass ved musikklinjen. – Jeg har alltid vært glad i å synge. Når vi kommer gang igjen etter korona-pandemien, er planen at vi skal gå i studio med den musikken vi har laget, sier hun.»