Elevintervju: Elias Benito

Elias Benito

Hvordan var det å begynne her?

Det var veldig spennende. Det var dritkult fordi jeg tok 10. klasse i utlandet, så da kom jeg tilbake hit meg helt ny skole og det var veldig gøy.

Har det blitt som du trodde det skulle bli?

Jeg syns det var veldig mye mer sånn sosialiserende mellom alle linjene. Jeg tror ikke det er så mye av det på andre skoler. Jeg går i andre nå og hele andre linja er liksom en stor gjeng. Det tror jeg ikke du ser så mye av på andre videregående.

Hvordan er en vanlig skoledag for deg?

Det er altfor sen lunsj. Skolen er fra halv 9 til halv 4 hver dag, med korte fine pauser. Det er av og til litt krevende.

Hva er det beste med skolen?

Det må være alle folka og det sosiale.

Hvordan er miljøet her på skolen?

Miljøet, det er veldig bra. Det er ingen som er slemme.

Vil du anbefale andre å begynne her? Hvorfor?

Ja, det vil jeg. Det er ikke for mye lekser, og det er veldig fint og lærerikt. Det er kanskje en litt lett videregående å gå på, men når jeg er ferdig kommer jeg til å være fornøyd og ha lært veldig mye.

Hva er det beste du har lært her?

Det er i samfunnsfagtimen. Hvordan ting funker, hvordan verden fungerer og vi hadde akkurat en periode i samfunnsfagfordypning og media og samfunn, og det var veldig bra.

Hva er det morsomste/beste du har gjort her?

Spansktimene er morsomme

Hva gjør du på fritiden?

Jeg trente, men det gjør jeg ikke lenger. Jeg har kjæreste da, så det er mye det.

Har du noen planer etter videregående?

Militæret, hvis jeg gidder. Kanskje da. Eller studere i utlandet.

Er du intressert å bli en elev?

Våre rådgivere er tilgjengelig for deg, ta kontakt med oss og spør oss om det du lurer på?