Elevintervju: Alexander da Silva, 3. klasse - Realfag

Alexander da Silva

Hvordan var det å begynne her?

Det var veldig spennende, for det første. Veldig nytt. Selv om jeg gikk på Steinerskole fra før så var det en ny opplevelse, men du kjente igjen det gamle i det, da. Så det var kult, det var godt miljø og man ble kjent med alle veldig fort.

Har det blitt som du trodde det skulle bli?

Ja, det har blitt helt greit.

Hvordan er en vanlig skoledag for deg?

Den er lærerik for det første. Morsom og full av mye sosialt.

Hva er det beste med skolen?

Jeg går jo realfag så jeg syns det praktiske vi gjør er veldig gøy. Også er alle veldig hyggelige. Alle kjenner alle på en måte. Og lærerne hjelper deg hvis du trenger hjelp. Også er det et veldig godt miljø.

Hvordan er miljøet her på skolen?

Det er som sagt veldig bra!

Vil du anbefale andre å begynne her? Hvorfor?

Ja! Det kommer selvfølgelig an på hva du ønsker, men det er alltid en linje som passer for deg her. Hvis du liker musikk, har vi fantastiske musikklærere. Kunst er jo også vanvittig bra, de driver med masse forskjellig, foto og maling.

Og vi på realfag gjør jo veldig mye praktisk, som gjør at du forstår litt bedre hva du holder på med.

Hva er det morsomste/beste du har gjort her?

Det morsomste var vel juleavslutningen i fjor. To realfagslærere hadde et forsøk ute for hele skolen, hvor det skjedde ganske mye tull. Det var ganske morsomt. De skulle vise at det ikke nødvendigvis lønte seg å helle vann på en flamme. Og det ble en ganske stor flamme, for å si det sånn.

Hva gjør du på fritiden?

Jeg trener en del. Også tar jeg en del foto selv, det syns jeg er ganske gøy. Så syns jeg også gitar og piano er ganske morsomt. Så jeg har litt forskjellig. Jeg er liksom ikke en ren realfagselev. Det er ikke sånn at jeg sitter og nørder matte hele dagen.

Har du noen planer etter videregående?

Jeg har en plan om å studere språk. Første året i hvert fall. Så har jeg litt lyst til å jobbe frivillig også, på en eller annen måte. Det syns jeg det virker veldig spennende. Helst i Afrika. Også har jeg tenkt litt på NTNU i Trondheim, innenfor ingeniørfaget.

Er du intressert å bli en elev?

Våre rådgivere er tilgjengelig for deg, ta kontakt med oss og spør oss om det du lurer på?